Børneteaterlejr 2011
Lagt p nettet 23.02.2011


Dansk amatørteaters samvirke Frederiksborg kredsarrangerer børneteaterlejr.

Tid: tirsdag d. 12. juli kl. 17.00 til lørdag d. 16. juli kl. ca. 21.00.

Sted: Kingoskolen, Strandstrædet 28 A, 3550 Slangerup.

Antal: Højest 50 børn i alderen 9-13 år. Du skal være fyldt 9 år og ikke være fyldt 14 år når lejren starter.

I disse dage arbejder børnene med teater hele dagen fordelt på 3 workshops, med professionelle og fagligt meget kompetente undervisere.
Der vil udover underviserne være tilknyttet en scenograf til de 3 workshops.
Lørdag aften kl. 19.00 vil det være muligt at overvære børnenes forestilling.

DATS Frederiksborg kreds har stor erfaring i at arrangere børneteaterlejre, under lejren vil der udover underviserne være tilknyttet en række andre voksne.
Der vil være mindst 1 lejrchef og 2 faste ”tanter” som vil være til stede under hele lejren.
Tilstede vil også være aktive unge teater interesserede mellem 16 og 21 år som vil bidrage med praktiske og teater relaterede aktiviteter.

Pris: 900 kr. incl. kost, logi, undervisning og 1 års medlemskab af DATS.

Hvis du gerne vil på sommerlejr, så tal med dine forældre og tilmeld dig
senest den 1. juni.

Kurset er åbent for medlemmer af alle kredse.

Yderligere spørgsmål kontakt Gitte Witt 28202364 eller Anita 21910912

I vil senerefå tilsendt mere materiale og vores kontonr.

Nordea Reg. 2110 Kt. 0216 262 247 til indbetaling.

Tilmeldingen er efter først til mølle princippet, når der er fyldt op vil der blive lavet en venteliste


Mange teaterhilsner på planlægningsgruppens vegne
Anita Winther Madsen

Send tilmeldingen til Preben Stæhr DATS Frederiksborg kreds mail adresse Preben@fakdats.dk

Tilmelding til børneteaterlejr 2011


Navn……………………………………..


Fødselsdato…………………………………….


Adresse……………………………………………………..


Kommune………………………………………..


Telefon………………………………………..


E-mail……………………………….


Forældre/kontaktperson………………………………….


Telefon………………………………………………

INFORMATIONER TIL BØRN & FORÆLDRE

Kære Teaterbarn
Tak for tilmeldingen til børneteaterlejren.
Her kommer "Informationsmaterialet til børn & forældre" om lejren.
Vi vil bede jer om sammen at læse det hele grundigt igennem –
har I spørgsmål så kontakt Gitte eller Annette (se nederst på siden).
¬¬¬¬¬¬¬¬
Lejren gennemføres fra
Tirsdag den 12 juli - lørdag den 16 juli 2011.

Lejren foregår på adressen
Kingoskolen
Strandstrædet 28A
3550 Slangerup
(der vil på skolen være opsat skiltning, som viser vej til lejren)

Aflevering og afhentning af børnene
Der er ankomst tirsdag kl. 17 – 17.30.
Der er forestilling lørdag kl. 19.00 og derefter afrejse kl. ca. 21.

Vi opfordrer forældre til at bringe og aflevere jeres børn
Det er en dejlig oplevelse for jeres børn, at mor og/eller far ser det sted, de skal tilbringe de næste dage.
Praktiske oplysninger:

Kontakt til hjemmet og særlige informationer om barnet
HUSK!!!
Vi skal bede alle forældre om at give jeres/dit barn et brev med i en konvolut mærket med barnets navn og billede, hvor I:
1) har skrevet jeres tlf. numre i såvel dag- som aftentimerne, således at vi, hvis det skulle blive nødvendigt, hurtigt kan komme i kontakt med jer –
2) har vedlagt barnets sygesikringsbevis –
3) giver evt. nødvendige og meget nøjagtige informationer om f.eks. medbragt medicin, overfølsomhed eller andre aktuelle omsorgs-informationer / særlige behov og hensyn vedr. barnet.
Men barnet skal være selvhjulpent.
4) Lommepenge til køb af slik og diverse.
max. 50 kr. pr. barn.
Brevet afleveres til en af lejrtanterne ved ankomsten.

Husk ved afleveringen at underskrive tilladelse til at dit barn må blive fotograferet og evt. komme i avisen eller på vores hjemmesider og video.

Såfremt barnet er vegetar eller på særlig kost, så beder vi jer om at oplyse dette på forhånd ved at ringe senest 29/6 og give besked til Gitte eller Annette, så vi evt. har mulighed for at hjælpe(se deres telefonnumre nederst på siden).

BEMÆRK: Skulle det undervejs på lejren være nødvendigt at komme i kontakt med jeres/dit barn – så ring venligt til Annette eller Gitte.
Lejren er mobil fri – Hvis det er meget vigtigt kan Gitte eller Annette hjælpe med et opkald. Altså lad barnets mobil telefonen blive hjemme.
Meget vigtigt!! Til overnatningen skal alle børn medbringe:
Liggeunderlag eller enkelmands luftmadras.
Sovepose eller sengetøj.
Nattøj.
Overnatningen foregår i klasseværelser.


Huskelisten/pakkeliste:
Sovedyr.
Håndklæder. (vi bader alle hver morgen)
Toiletsager (herunder tandbørste, sæbe, shampo, solcreme og myggebalsam).
Varmt tøj.
Almindeligt skiftetøj.
Let tøj til at bevæge sig i (bl.a. til alle workshopforløbene).
Lad g-strengstrusserne og blusen der viser din mave blive hjemme, for det tøj bruges ikke på lejren.
Badetøj (til eventuelle herlige vandkampe).
Drikkedunk, med navn på.
Penalhus og papir.
EVT. Fotografiapparat.


Workshopforløbene
Børnene vil alle komme igennem 3 forskellige workshopforløb og her møde dygtige børneteaterlærere, der med afsæt i "børns medbestemmelse" vil arbejde med teater i børnehøjde på forskellige måder.
Børnene vil her lære en masse om at lave teater ved at prøve tingene gennem øvelser og små spil, arbejde med scenografi, kostumer og rekvisitter.
Det hele afsluttes med, at arbejdet fra de 3 forskellige workshops sammensættes til små forestillingsforløb, som børnene spiller for hinanden og de voksne på lejren.
Forældre og søskende, har mulighed for at overvære forestillingerne, lørdag den 16/7 kl.19.00–ca.20.30. Hvorefter vi siger farvel til hinanden.

Program for lejren:

Dagene vil se nogenlunde ens ud. Vi starter dagene med et morgen bad. Morgenmad kl.8-9, derefter arbejdes i teatergrupperne til kl. 12 hvor der er frokost og pause til kl. 13, der arbejdes igen i grupperne til kl.17 afbrudt af lidt eftermiddags spisning, aftensmad ca.kl.18-19.
Der vil være fællesaktiviteter i løbet af dagen og aftenen og kl.22.00 er det godnat, så alle er friske til at tage fat næste dag.
Børnene vil inden lejrens start være inddelt i sovegrupper nogenlunde efter alder. Workshop grupperne er også lavet på forhånd, alle børn får lov til at prøve alle workshops onsdag.

Med mange teaterhilsener

Annette Witt Carlsen, Gitte Witt, Birgitte Riis og Anita Winther Madsen

PS. Hvis I har overskud af frugt eller grønt fra haven, er vi de glade aftagere.

DATS Børneteaterlejr 2011 gennemføres i et samarbejde mellem amatørscener i Frederiksborg Kreds og DATS Frederiksborg Kreds.
Dats = Dansk amatørteaters sammenslutning.


PS: Husk indbetaling kr. 900 er på vores konto nr. Nordea Reg. 2110 Kt. 0216 262 247
og skriv navn på deltager.


Udskriv} | Send | Hits: 2758 |